http://www.slidetheme.ir/theme/blogsky/9.jpg چند نکته درباره ی تربیت صحیح کودکان

روانشناسی وکودک
مسائل مربوط به روانشناسی کودک
چند نکته درباره ی تربیت صحیح کودکان
ن : طاهره صلبی ت : سه شنبه 22 مهر 1393 ز : 17:1 | +

 

 

1.زمانی که یک فرد بزرگسال کودک خویش را کتک میزند بچه احساس عجز و نا امیدی می کند ،به کودکان خود آموزش دهید که شما میخواهید او چگونه رفتار کند و برای آموزش دادن به آن ها صبور باشید .

2.زدن یک کودک حل مشکل را به او نمی آموزد ،بلکه عزت نفس او را پایین می آورد ،معنی کلمات میتواند به اندازه کتک زدن به آن ها آسیب برساند بنابراین خونسرد باشید.

3.تنبیه بدنی میتواند کودکان را درباره ی شناخت درست و غلط به اشتباه بیندازد،بنابراین به کودکان خود یاد بدهید که روش های غیر مضر برای بیان احساسات خود به کار گیرند سپس احساسات آن ها را بپذیرید و به آن ها نشان دهید که آن ها را درک میکنید.

4.تنبیه بدنی به احساسات بچه ها آسیب میرساند،نمرات آن ها در مدرسه افت پیدا میکند .همچنین یافتن دوستان در مدرسه برای آن ها کار دشواری می شود. به آن ها توجه کنید، از کارهای خوب او ستایش کنید و اجازه بدهید که شما او را به خاطر وجودش دوست دارید.

5.تنبیه و بدرفتاری فیزیکی با کودک به آن ها آموزش میدهد که من بد هستم و باید حرکات بدم را تا جایی که میتوانم ادامه دهم. هنگامی که کودکتان بی ادبی میکند،زود عکس العمل نشان ندهید. به او مهلت دهید.این مسئله کودکتان را مدت کوتاهی از شما جدا میکند .او را روی صندلی ،پله یا در اتاقش قرار دهید سپس به او اجازه دهید هنگامی که توانست خود را کنترل کند به شما بپیوندد.این به او آموزش میدهد که شما به خاطر رفتار خوب برنده شده اید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by kodak-ravanshenasy92
This Template By Theme-Designer.Com